متریال های لوکس ساختمان

متریال های لوکس ساختمان

متریال های لوکس ساختمان را اگر با کمک دانش و تخصص کافی انتخاب کنید، قطعاً طرح ها و مدل های متنوعی را به دست می آورید که مورد توجه طیف وسیعی از مصرف کنندگان قرار می گیرد. زیرا متریال های ساختمانی در تنوع بسیار زیادی به بازار عرضه می گردند؛ جهت دریافت یک لیست کامل از بهترین متریال های لوکس ساختمان به شکل کاربردی از کارشناسان مجموعه تأمین سازه ارتباط داشته باشید.

اهمیت لیست متریال ساختمان در قراردادهای ساخت

برای ایجاد رضایت کافی از سازه های جدید نیاز است که هم سازنده و هم مالک در تهیه برخی از متریال ها نیاز و سلیقه خود را اعمال کنند. به همین جهت مهم است که در بخشی از قراردادهای ساخت در مورد لیست متریال مورد استفاده در ساختمان مشارکت ایجاد شود.

مشخصات و ویژگی های مصالحی که مورد انتظار مالک برای ساختمان جدید است، می ‌تواند از بخش اسکلت تا نازک کاری را شامل شود. اما یک قسمت بسیار مهم از مصالح، شامل بخش دکوراسیون داخلی می شود که باید به شکل ویژه‌تری بر روی آن نظارت شود. زیرا در نمای ساختمان و شکل ظاهری آن تأثیر زیادی می گذارد.

در حال حاضر که متریال های لوکس ساختمان در تنوع بالایی وجود دارند، یکی از تخصصی ترین قسمت های ساخت و ساز، انتخاب نوع مصالح است. پس بهتر است به طور دقیق و کامل مصالح را بشناسید، تا بدون مشکل بتوانید سازه های گوناگون تجاری، اداری و مسکونی را به پایان برسانید.

بررسی انواع متریال ساختمانی لوکس

طراحی ساخت و اجرای سازه های لوکس یک کار کاملا تخصصی است، هرچقدر که طرح ها و مدل های متنوع تری در دکوراسیون داخلی یک ساختمان اجرا شود، زیبایی و شهرت بیشتری پیدا می کند.

متریال های متنوعی برای اجرای پروژه ها وجود دارد که شناخت برخی از انواع متریال ساختمانی لوکس، طیف وسیعی از انتخاب را به سازندگان و مالکین می دهد.

در این بخش به بررسی انواع متریال های لوکس ساختمانی که سبب جلوه بیشتر در بخش داخلی شده می پردازیم:

متریال چوب پنبه

چوب پنبه یک ماده نام آشنا برای اغلب مردم است که از آن در طراحی دکوراسیون داخلی به دلیل پایداری و کارایی بیشتر استفاده می شود. این متریال نه‌ تنها زیبایی خاص ایجاد کرده؛ بلکه سبب عایق شدن دیوارها در برابر سر و صدای روزمره می شود.

متریال فلزات

فلزات که معمولاً با آلیاژهای درخشان برای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ در برابر عوامل محیطی مقاوم بوده و کاربرد زیادی در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی  و حتی سالن های پذیرایی دارند.

متریال چوب

چوب یکی از شگفت انگیزترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی به شمار می ‌رود و استفاده کردن از چوب های طبیعی در بخش‌ های مختلف مانند قفسه‌ ها، نرده ها و پلکان ها محبوبیت فضا را افزایش می دهد.

متریال شیشه

متریال شیشه به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. از شیشه برای دیوارها، پلکان ها، گلخانه ها و بسیاری از فضاهای دیگر به کار می برند.

توری های فلزی شبکه ای

صفحه های توری فلزی سبک جدیدی از طراحی هستند که بیشتر برای نرده ها پلکان ها یا جدا کردن دو فضا مورد استفاده قرار می گیرند.

کاغذ دیواری های نورانی

کاغذ دیواری های نورانی که از لامپ های ال ای دی تشکیل شده نه تنها در مصرف برق صرفه جویی می کنند؛ بلکه زیبایی فضا را دوچندان کرده اند و در طرح های متنوع قابل تهیه می باشد.

پنل های دکوراتیو

دیوارها بخش مهمی از سازه های لوکس هستند که باید با متریال های خاص تغییراتی را بر روی آنها ایجاد کرد. پنل های دکوراتیو یکی از راه های خاص بوده که به شکل سه بعدی این کار را انجام می دهند و در چندین متریال pvc، چوب، الیاف طبیعی، ام دی اف، پلاستیک و گچ قابل تهیه می باشد.

ویژگی های یک ساختمان لوکس

برای داشتن یک سازه لوکس معیارهای زیادی وجود دارد که توجه کردن به بخش های مختلف آن در نهایت یک سازه شیک با پیکربندی مقاوم ساخته می شود. بدون شک افرادی با سطح درآمدی بالا و اقتصاد مناسب به دنبال پیدا کردن ساختمان های خاص و متفاوت هستند. به همین جهت طراحی این ساختمان ها از لحاظ اقتصادی برای سازندگان مقرون به صرفه است.

استفاده از متریال های لوکس ساختمان باید در تمام قسمت های یک سازه صورت بگیرد، تا در نهایت یک ساختمان لوکس و خاص ایجاد شود، مانند:

  • طراحی خاص ساختمان در فرم بیرونی و تمامی بخش های داخلی
  • داشتن نمای متفاوت و لوکس از لحاظ شکل ظاهری و نوع متریال
  • تزیین تمام قسمت های داخلی ساختمان با نورپردازی های خاص و متفاوت
  • به کار بردن تجهیزات لوکس در تمام بخش های آن با طول عمر بالا به خصوص در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی
  • داشتن فضای بزرگ تر برای ارائه امکانات در سطح بالا
  • موقعیت و لوکیشن خوب ساختمان

سخن آخر

متریال های لوکس ساختمان در تنوع بالایی ارائه می گردد و برای هر بخش از ساخت و ساز می توانید متریال های متفاوت را تهیه کنید که شامل شیرآلات، کاشی و سرامیک، دیوار پوش ها، کفپوش، تجهیزات الکتریکی و بسیاری از موارد دیگر می شود. برای انتخاب بهترین متریال ها متناسب با هر سازه و هماهنگ با یکدیگر لازم است که از افراد متخصص مشورت دریافت کنید. کارشناسان مجموعه تأمین سازه در تمام مراحل انتخاب و خرید متریال های لوکس ساختمان در کنار شما هستند، کافیست با آنها ارتباط برقرار نمایید.

درج نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + یک =