انواع متریال داخلی ساختمان

انواع متریال داخلی ساختمان

انواع متریال داخلی ساختمان دست طراحان دکوراسیون داخلی را باز گذاشته، تا به راحتی بتوانند با ترکیب هنر و معماری سازه های زیبا و جذاب بسازند. برای شناخت بهتر این متریال ها از لحاظ کیفیت و دسترسی به مناسب ترین قیمت انواع متریال داخلی ساختمان بدون شک مجموعه تأمین سازه یکی از بهترین ها است. کافیست با کارشناسان این مجموعه جهت دریافت مشاوره ارتباط بگیرید.

اهمیت انتخاب متریال مناسب برای داخل ساختمان

در میان انواع متریال داخلی ساختمان تصمیم گیری برای انتخاب نوع متریال، کار ساده ای نیست و نیاز به دریافت اطلاعات کامل در مورد هرکدام از متریال ها و نحوه استفاده از آنها وجود دارد.

مطمئنا با به کارگیری خلاقیت طراحان، امکان زیباسازی فضای داخل ساختمان بیشتر می شود و همین نکته نشان دهنده اهمیت انتخاب متریال مناسب برای داخل ساختمان است.

چرا که گاهی اوقات گران ترین مصالح را در فضای داخل ساختمان استفاده می کنند؛ اما به دلیل ناهماهنگی، فضایی آشفته و نازیبا پدید می آید. بهتر است ابتدا انواع مصالح را به درستی بشناسید تا انتخاب های عاقلانه تری داشته باشید.

 معرفی انواع متریال داخلی ساختمان

شناخت انواع متریال داخلی ساختمان کمک می کند تا کل طرح با ترکیب مناسب انتخاب شوند و قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر ضمن تأمین نیازهای مشتریان حس زیبایی بیشتری هم به فضا بدهد.

انواع متریال داخلی ساختمان با توجه به موقعیت نصب و استفاده به چند دسته بندی کلی تقسیم می شوند که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم:

انواع متریال سقف کاذب

یکی از بخش‌ های بسیار مهم در ساختمان است که با پوشش های گوناگون آن را آماده می کنند. در حال حاضر سقف کاذب که در مدت زمان کوتاهی آماده شده و برای پوشش دادن تأسیسات زیر سقف مورد استفاده قرار می ‌گیرد، در چندین متریال جدید وجود دارد مانند:

  • سقف کاذب با رابیتس و اندود
  • سقف کاذب آکوستیک
  • سقف کاذب آلومینیومی
  • سقف کاذب کناف
  • سقف کاذب گریلیوم

 

انواع متریال دیوارپوش

بخش بسیار مهمی از هر ساختمان را طراحی دیوارها با جدیدترین متریال تشکیل می دهد که امروزه انواع متریال داخلی ساختمان وجود دارد که متناسب با هر محیط می توان از بهترین ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی چند مورد آن می پردازیم:

متریال چرمی

متریال های چرمی جزء متریال های باکلاس و گران است که در ساختمان های مسکونی تجاری و هتل ها کاربرد بیشتری دارد. این دیوارپوش به عنوان عایق صدا و حرارت هم مورد استفاده قرار می گیرد.

متریال چوب

از چوب به عنوان دیوارپوش در تمامی ساختمان ها می توان استفاده کرد؛ زیرا تخته های چوبی در سایزهای مختلف و رنگ های متنوع از تیره تا روشن تولید می شوند و به شکل خلاقانه می توان فضا را تزیین نمود.

متریال سنگ

دیوارپوش های سنگی به دلیل داشتن استحکام بالا و تنوع در رنگ و طرح برای بخش های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می ‌گیرند؛ اما بیشتر در نقاط کانونی مانند پشت تلویزیون یا دیواره شومینه کاربرد دارند.

متریال شیشه

شیشه یکی از جذاب‌ترین دیوارپوش ها است که به کار بردن شیشه های رنگی متناسب با سایر بخش‌ های دکوراسیون داخلی زیبایی محیط را دوچندان می‌ کند که بخش بسیار مهم شیشه در آشپزخانه و راهروها است.

متریال کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از متریال های ارزان با تنوع رنگ بندی بالا است که برای هر سبک از طراحی دکوراسیون داخلی در کنار نورپردازی های زیبا می توانید از طرح های مناسب استفاده نمایید.

متریال گچی سه بعدی

دیوارپوش های تری دی پنل گچی یکی از بهترین متریال هایی است که برای نصب بر روی دیوار ها با ایجاد نورپردازی مناسب به کار می رود. این پنل های گچی در برابر حریق مقاومت بالایی داشته و نصب آنها سریع صورت می گیرد.

متریال کف ساختمان

انواع متریال داخلی ساختمان برای استفاده در کف وجود دارد که به راحتی می توانید با همه دکوراسیون ها بهترین نوع را انتخاب کنید.

کفپوش های چوبی

کفپوش های چوبی که با پیشرفت در صنعت نجاری و استفاده از مواد شیمیایی برای افزایش کیفیت چوب ها فراگیر شده است.

کفپوش های وینیل یا پلیمری

کفپوش وینیل یا پلیمری که به تازگی با طرح های سنگ، چوب و حتی سه بعدی طراحی شده اند، بیشتر مورد توجه ساختمان های مدرن قرار گرفته است. این کفپوش ها ضد آب بوده و نصب بسیار راحتی دارد.

کفپوش لمینت

لمینیت از فراورده های چوب است که در برابر آتش، اشعه فرابنفش و رطوبت مقاومت خوبی دارد و برای نصب آن نیاز به زیرسازی مانند سرامیک است تا سطح کاملاً تراز باشد.

کفپوش بتن

کفپوش های بتن که در طراحی های مدرن و معاصر کاربرد دارند ضد حریق بوده و به دلیل نصب راحت مورد توجه قرار گرفته اند. البته در ساختمان های مسکونی ایران توجه زیادی به این کفپوش نمی شود.

کفپوش آجری

آجر یکی از متریال های مرغوب و باکیفیت بالا است که هم به صورت خام و هم به صورت رنگی در بخش های مختلف ساختمان کاربرد دارد. از نوع رنگی و خاص آن برای کفپوش و دیوارپوش استفاده می کنند که حس گرما به محیط می دهد.

سخن آخر

انواع متریال داخلی ساختمان برای هر بخش از ساختمان وجود دارد که با شناخت هرچه بهتر ویژگی ها و مزایای آنها می توانید در نهایت یک سازه کاملاً مدرن و هماهنگ داشته باشید. برای جلوگیری از سردرگمی در بازار شلوغ مصالح ساختمانی بهتر است مراکز معتبری مانند مجموعه تأمین سازه را انتخاب کنید تا در نهایت بهترین نتیجه را به دست آورید. کافیست با کارشناسان این مجموعه به شکل مستقیم تماس برقرار کرده، تا متناسب با نوع سازه بهترین محصولات به شما پیشنهاد گردد.

درج نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + ده =