انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان جهت زیبایی سازه مورد استفاده قرار می گیرد، امروزه نماسازی ساختمان با طراحی های خاص پیشرفت زیادی پیدا کرده و تأثیر مستقیم بر روی ارزش یک ملک می گذارد. برای شناخت انواع متریال نمای ساختمان و انتخاب مناسب ترین نوع آن با توجه به سبک سازه بهتر است از کارشناسان متخصص تأمین سازه مشاوره دریافت کنید.

بررسی انواع متریال نمای ساختمان

همه ما می دانیم که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در زیبایی ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و درمانی متریال نمای ساختمان است. سازندگان حرفه ای باید در هنگام طراحی نما و انتخاب نوع متریال دقت بیشتری داشته باشند.

انواع متریال نمای ساختمان وجود دارد که هر کدام از آنها از لحاظ هزینه نحوه اجرا و سرعت نصب با دیگری تفاوت دارد. هر کدام از آنها خصوصیات منحصر به فردی دارند که آشنایی بیشتر به افراد کمک می کند تا بهترین محصول را انتخاب کنند.

در این بخش به بررسی انواع متریال نمای ساختمان می پردازیم:

متریال سنگ نمای ساختمان

سنگ به عنوان بهترین متریال به کار رفته در نمای خارجی ساختمان محسوب می شود که در برابر عوامل جوی مانند باد و باران، گرد و غبار و رطوبت مقاومت خوبی دارد و در صورت طراحی مناسب یک نمای جذاب ایجاد می کند.

متریال فایبر سمنت برد

متریال فایبر سمنت برد پنل هایی از جنس سیمان بوده که با ترکیب فیبر تولید می شوند. این محصول استحکام بالایی دارد و اجازه نفوذ حشرات را نمی دهد و به یکی از مقاوم ترین متریال های نمای خارجی ساختمان مشهور است.

متریال شیشه در نمای ساختمان

شیشه یکی از متریال های زیبا بوده که در ساختمان های تجاری، اداری و ساختمان های ویلایی بیشتر کاربرد دارد که سبب نورگیری بیشتر فضای داخل می شود. از شیشه های مقاوم در برابر اشعه های آسیب زا و ضربه های سنگین استفاده می کنند. البته از شیشه به صورت ترکیب با سایر نماهای دیگر هم می توان استفاده کرد.

متریال چوب در نمای ساختمان

چوب جزء جذاب ترین متریال ها بوده که در صورت تولید آن با استفاده از تکنولوژی های روز در برابر رطوبت، سرما و حرارت مقاومت خوبی پیدا کرده و بدون نگرانی از تغییر کیفیت در برابر عوامل جوی می توان از آن استفاده کرد.

متریال سرامیک در نمای ساختمان

سرامیک به دلیل داشتن کیفیت خوب و قیمت مناسب تری نسبت به سنگ در نماهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. سرامیک از مقاومت بالایی برخوردار بوده و با ابعاد بزرگ تایل تولید می ‌شود که سرعت نصب را افزایش می دهد.

متریال کامپوزیت و نمای ساختمان

کامپوزیت ها را از مواد پلی اتیلن و یک لایه آلومینیوم براق یا مات تولید می کنند که انعطاف پذیری این متریال موجب شده تا طرح ها و شکل و فرم های خاصی به نمای ساختمان بدهند، نداشتن مقاومت بالا به عنوان یک عایق خوب نیز عمل می کند.

متریال آجر نمای ساختمان

یکی از قدیمی ترین و مستحکم ترین متریال هایی است که در نمای بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه در ساختمان های مدرن هم به راحتی می ‌توان از آجر استفاده کرده و ظاهری زیبا به سازه داد.

متریال بایرامیکس یا مونولیت نمای ساختمان

بایرامیکس جزء متریال‌های خارجی است که شرکت ترکیه ای آن را تولید می کند. برای ساخت این نما از دانه ‌های مرمر و سرامیک با چسب های طبیعی و مصنوعی استفاده می شود، از مهمترین ویژگی های این نما داشتن تنوع بالای رنگبندی است.

متریال بتن اکسپوز نمای ساختمان

بتن اکسپوز یکی از متداول ترین مصالح در پروژه های ساخت و ساز است که در بخش نما سازی هم کاربرد دارد و به صورت پانل های پیش ساخته یا در محل اجرای پروژه آماده می شود که برای اجرای آن از قالب بندی های خاص با طرح های متنوع استفاده می کنند.

متریال سیمان سفید نمای ساختمان

سیمان سفید جزء متریال های سبک مدرن بوده که به دلیل سبکی و ساده بودن تا حد زیادی سبب داشتن یک سازه ساده و یکنواخت می شود که هزینه بسیار کمی داشته و سرعت اجرای آن هم بالا است.

نکات مهم در انتخاب متریال نمای ساختمان

در هنگام مراجعه به بازار با انواع متریال نمای ساختمان روبرو می شوید که ممکن است دغدغه ها و چالش های زیادی برای سازندگان در این مرحله از کار به وجود بیاید.

در این بخش به بررسی برخی از نکات مهم در هنگام انتخاب متریال نمای ساختمان می پردازیم:

  • انتخاب متریال های هماهنگ با سایر ساختمان های محیط اطراف برای حفظ بافت شهری در برخی از موقعیت ها ضرورت دارد.
  • هماهنگ بودن نمای بیرون ساختمان با متریال مورد استفاده در داخل ساختمان از لحاظ سبک مهم است.
  • انتخاب انواع متریال ساختمان متناسب با شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی منطقه موجب افزایش کیفیت و دوام مصالح می شود.
  • انتخاب متریال های مقاوم در برابر صوت و حرارت برای ساختمان هایی که در محیط پر رفت و آمد قرار گرفته اند، جهت افزایش آرامش ساکنان ساختمان ضرورت دارد.

سخن آخر

انواع متریال نمای ساختمان وجود دارد که هر کدام از آنها دارای مشخصات و ویژگی های منحصر به فرد می باشد. بهتر است در هنگام انتخاب یک نما به نکات مهم در مورد ساختمان توجه کرده و با در نظر گرفتن هزینه نهایی بهترین را انتخاب کنید. در صورتی که برای انتخاب انواع متریال نما نیاز به دریافت مشاوره دارید، کارشناسان مجموعه تأمین سازه می توانند قبل از انتخاب نهایی اطلاعات مورد نیاز را به شما عرضه کنند.

درج نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 11 =