جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان

جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان

جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان باید به گونه ای انتخاب شوند که با شرایط آب و هوایی منطقه و نوع سازه هماهنگ باشد. چرا که در حال حاضر پیشرفت های چشمگیری در زمینه متریال های خاص برای نمای ساختمان به چشم می خورد. در صورت نیاز به آشنایی با جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان و انتخاب بهترین نوع آن متناسب با اقلیم و محیط زیست خود بهتر است با کارشناسان مجموعه تأمین سازه ارتباط بگیرید.

ویژگی نمای مدرن ساختمان

نما، بخش بسیار مهمی از سازه را تشکیل می دهد که در واقع شخصیت ساختمان را معرفی می کند. در هنگام طراحی نمای ساختمان به خصوص سازه های مسکونی باید المان های زیادی را مد نظر قرار دهید.

در سال های اخیر که نمای مدرن طرفداران بیشتری پیدا کرده، نیاز است که طراحان و سازندگان با شناخت جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان سازه‌های پرطرفدارتر را بسازند. در ادامه به بررسی ویژگی های یک نمای مدرن می پردازیم:

  • استفاده کردن از عمق فضا و خطوط افقی و عمودی به جا
  • استفاده از نورپردازی های زیبا برای برجسته کردن بخش های خاص از نما
  • انتخاب مصالح متناسب با محیط زیست جهت بهره وری بیشتر از انرژی خورشید یا گیاهان
  • ترکیب های اصولی متریال های خاص مانند چوب سنگ شیشه فلز و موارد دیگر

عوامل موثر در انتخاب نمای ساختمان بر اساس اقلیم آب و هوایی

در هنگام انتخاب نمای ساختمان متریال های متعددی وجود دارد که در صورت آشنایی با مشخصات و ویژگی های هر کدام از این متریال ها می توانید انتخاب های بهتری داشته باشید. متریال های سنتی کاملاً از لحاظ ویژگی شناخته شده هستند و برای هر منطقه آب و هوایی مشخص می باشند.

اما انتخاب جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان ممکن است سازندگان و حتی خریداران را با چالش رو به ‌رو کند. به همین سبب در این بخش به بررسی برخی از ویژگی های نمای ساختمان در هر منطقه آب و هوایی می پردازیم:

آب و هوای گرم 

برای آب و هوای گرم بهتر است از متریال هایی با رنگ طبیعی روشن استفاده شود که قابلیت عایق نمودن نما را داشته باشند و همچنین شرایط استفاده از نور طبیعی روز را فراهم کنند.

آب و هوای معتدل 

برای آب و هوای معتدل توجه به استفاده از نور طبیعی جهت گرمای طبیعی در فصل های سرد و همچنین عایق بندی مناسب دیوارها توجه می شود.

آب و هوای سرد 

در شرایط آب و هوای سرد طراحی نمای ساختمان باید به گونه‌ای باشد که بیشترین نور روز را دریافت کند. بهتر است از متریال‌هایی استفاده شود که کاملا عایق بوده و بتواند گرمای محیط را حفظ نماید.

بررسی جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان

با پیشرفت های زیادی که در صنعت ساخت و ساز به وجود آمده هر روزه مصالح جدیدی برای بخش های مختلف طراحی و تولید می شوند. ممکن است در ابتدای ورود به بازار، معماران و مهندسین به راحتی از آنها استقبال نکنند. زیرا فرهنگ مردم کشور ما به گونه ای است که باید به صورت قدم به قدم با تکنولوژی رو به ‌رو شوند تا بتوانند آن را بپذیرند.

در حال حاضر جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان توسط شرکت های معتبر اروپایی طراحی و تولید شده اند که برخی از این مصالح در کشور ما هم مورد استفاده قرار می گیرند. شناخت آنها شرایط مناسبی را به وجود می آورد که با به کارگیری درست و اصولی ساختمان های زیباتر و مدرن تر داشته باشید.

در این بخش به معرفی چند نوع از جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان می پردازیم:

مصالح Meteon

میتون جزء جدید ترین مصالح است که از فلز پرداخت شده تولید می ‌شود و شکل ظاهری آن مانند چوب است. این متریال در برابر تاثیرات جوی و اشعه یووی مقاومت داشته و به راحتی می توان آن را مورد شستشو قرار داد.

ورق هانی کامب

ورق هانی کامب از جنس آلومینیوم تولید شده و به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار و همچنین آتش یکی از بهترین مصالح برای ساخت کشتی سازی و هواپیما هم به شمار می رود.

ورق استرچ متال 

از جنس آهن و آلومینیوم تولید می شود و به عنوان یک پوسته دوم با قابلیت سه بعدی در نمای ساختمان کاربرد دارد. بسته به ویژگی ساختمان ها نورپردازی های انجام شده در شب زیبایی زیادی ایجاد می کند.

ورق های طرح دار 

انواع ورق های طرح دار که از جنس آلومینیوم تولید می شوند، به عنوان نمای پوسته دوم کاربرد داشته که منظره زیبایی در برابر تابش آفتاب شدید ایجاد می کند.

مصالح Formawall Graphix Series

این مصالح به شکل پانل های افقی و عمودی در کنار یکدیگر نصب شده و در نهایت یک قالب را پدید می آورند. به دلیل نحوه تولید با ورق فولادی یک عایق حرارتی خوب است.

مصالح میکروسمنت 

مصالح میکروسمنت که از نوع پوشش های پلیمری و سیمانی است، به دلیل چسبندگی بالا و قوی بودن در تمامی فضاها و به خصوص نما مورد استفاده قرار می گیرد. این مصالح در طیف گسترده ‌ای از بافت و طرح وجود دارند که با داشتن ویژگی های ضدآب و مقاومت در برابر اشعه خورشید و باران های اسیدی یکی از گزینه های کاربردی و پرطرفدار می باشند.

سخن آخر

جدیدترین مصالح برای نمای ساختمان هر روز در حال افزایش هستند که با برنامه ریزی درست و اصولی می توانید ضمن افزایش جذابیت بصری نمای ساختمان، آن را در برابر شرایط جوی، رطوبت، یخ زدگی، تابش مداوم نور آفتاب، سرمای شدید و بسیاری از موارد دیگر هم مقاوم کنید. البته در انتخاب مصالح جدید توجه داشته باشید که به سلامتی انسان و محیط زیست آسیبی وارد نکند و طول عمر بالایی داشته باشند. برای شناخت بهتر و اصولی این مصالح و البته فراهم آمدن شرایط خرید با قیمت مناسب بهتر است با کارشناسان مجموعه تأمین سازه ارتباط بگیرید.

درج نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 5 =