سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد

سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد

سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد تابع یک سری قوانین و مقررات خاصی می باشد. بنابراین اگر تمایل به سرمایه گذاری در این مناطق دارید، لازم است ابتدا با یک شرکت معتبر در این زمینه مشورت نمایید. مناطق آزاد در ایران یک تعداد مشخصی دارند. شما می توانید با انتخاب هریک از آن ها، سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد که مورد نظر شما است را آغاز نمایید.

آیا در رابطه با سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد چیزی می دانید؟ مزایای مهم قانونی با خرید ملک درمناطق آزاد به چه صورت هستند؟ آیا مناطق آزاد برای بازرگانی هم مزایایی دارد؟ جهت یافتن پاسخی مناسب برای این گونه سوالات، با ما همراه باشید.

بهترین سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد

سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد یکی از بزرگترین نوع سرمایه گذاری است که در تمامی شاخه های مسکونی، تجاری و اداری گروه بندی می شود. ابتدا شما باید تصمیمات خود را مبنی بر سرمایه گذاری در انتخاب نوع شاخه آن بگیرید. بنابراین لازم است، مشخص نمایید که قصد خرید چه نوع از املاک موجود در منطقه آزاد مورد نظر خود را دارا هستید.

بدون شک تا به حال نامی از مناطق آزاد به گوش شما رسیده است. مناطقی همچون بندر انزلی، کیش و غیره از آن دسته مناطقی هستند که می توانید سرمایه گذاری ملکی داشته باشید. در تعریف مناطق آزاد باید گفت که به مناطقی آزاد گفته می شود که هدف اصلی از ایجاد آن ها در مرزها، حمایت از صنعت کشور بوده است. همینطور، تصمیم بر آن می باشد تا واردات و صادرات کالا و ترانزیت هم آسان تر باشد.

اگر در این مناطق به بررسی بپردازید، مشاهده خواهید کرد که تعداد زیادی از قوانین اصلی کشور ما اجرا نمی شود. این مورد نیز به منظور ایجاد یک بستر مناسب جهت رونق فعالیت های اقتصادی شکل گرفته است. وجود معافیت های مالیاتی و گمرک بسیار در این مناطق، موجب شده است تا افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد باشند. از آن جایی که این مناطق مزایای بسیاری در زمینه بازرگانی دارد، هر فردی را به سمت خود می کشد تا از این مزایا برخوردار شود.

مزایای مهم قانونی با خرید ملک در مناطق آزاد

از مهم ترین مزایای مهم قانونی با خرید ملک در مناطق آزاد، می توانیم به فروش و اجاره زمین به سرمایه گذاران داخلی و همچنین اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی اشاره ای داشته باشیم. در کنار این مورد می توانیم مزایای دیگری هم نام ببریم که عبارتند از:

  1. ورود و خروج سرمایه در این مناطق آسان تر و به عبارتی آزادی بدون قید و شرط دارد.
  2. تا سقف صد در صد نیز برای مشارکت سرمایه گذاری خارجی، می توان تصمیم گیری کرد.
  3. سرمایه های خارجی به صورت کامل مورد ضمانت قرار می گیرند.
  4. معافیت های مالی که برای چیزی در حدود 20 سال است، وجود دارد.
  5. معافیت کامل از حق گمرک و سود بازرگانی
  6. معافیت های گمرکی جهت واردات هرگونه کالا از این مناطق به داخل کشور
  7. وجود مقررات بسیار ویژه ای جهت اشتغال در مناطق آزاد
  8. از نظر ترانزیت نیز ظرفیت نامحدود است.

تمامی مزایای موجود در بالا را می توانید با ورود به مناطق آزاد، به دست آورید. بنابراین با سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد و ورود به این قسمت های کشور، می توانید به راحتی زمینه ای را برای دستیبابی به مزایای فوق برای خود فراهم آورید. برای این کار می توانید با مجموعه تامین سازه ویژن مشورت کرده و بهترین اقدام را انجام دهید.

مزایای تجاری برای بازرگانی

برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد را دارند، باید بیان داریم که صدور کارت بازرگانی ویژه مناطق آزاد، از مهم ترین مزایای تجاری برای بازرگانی در این مناطق می باشد. لازم است بدانید که تمامی تجار موجود در این منطقه، تولیدکنندگان و حتی سرمایه گذاران، با سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد، مجوزهای لازم را دریافت می کنند.

با استفاده از این مجوزها، می توانند نسبت به تهیه مواد اولیه و یا همان تجهیزات مورد نیاز کارگاه های خود اقداماتی داشته باشند. پس از تولیدات در هر زمینه ای، امکان صادرات آن نیز برای این افراد وجود دارد. یک مزیت دیگر نیز برای تجار مناطق آزاد وجود دارد. این تجار می توانند علاوه بر هرگونه صادرات و واردات کالا، انواع برندهای لاتین موجود در کشورهای دیگر را مورد ثبت قرار دهند.

این مزیت برای بنگاه های تولیدی غیر از مناطق آزاد وجود ندارد. افرادی که قصد سرمایه گذاری ملکی در مناطق آزاد را دارند، باید بدانند که علاوه بر موقعیت های تجاری فوق، مزایای بسیار دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال شاید شما نخواهید به عنوان یک بازرگان در این مناطق به تجارت بپردازید. پس می توانید شاهد توریستی و گردشگری بودن این مناطق باشید. منطقه ای مانند بندر انزلی که یک بندرگاه معروف است یا جزیره کیش، هریک به تنهایی قابلیت جذب ترویست های بسیاری را دارد.

درج نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =