بهترین فصل ساخت و ساز

بهترین فصل ساخت و ساز

بهترین فصل ساخت و ساز -وقتی صحبت از بهترین زمان برای شروع ساخت و ساز می شود،اکثریت با شروع ساخت و ساز در تابستان موافقند. این باور علیرغم اینکه توجیه علمی ندارد، تنها با تجارب سازندگان و مدیران پروزه های ساختمانی مطرح شده است. شاید درست باشد که فکر کنیم تابستان بهترین فصل ساخت و ساز است، اما اگر بخواهیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم، می بینیم که زمستان به دلیل محدودیت منابع به صرفه نیست.
با این حال، نظر رایج این است که فصل تابستان گزینه مناسب تری برای ساخت و ساز است و اغلب این زمان را بهترین زمان برای شروع ساخت و ساز می دانند. اما تابستان فقط 90 روز است در حال حاضر زمان معمول ساخت یک ساختمان 20 واحدی حداقل 10 ماه است بنابراین کار به آخرین فصل زمستان موکول می شود بنابراین زمان مناسب برای شروع کار باید در نظر گرفته شود.

زمان مناسب برای شروع حفاری

اوایل اسفند بهترین زمان برای حفاری است. از آنجایی که احتمال بارندگی در اوایل بهار به 100 درصد می رسد، بهتر است فصل گودبردرای را از اوایل اسفند ماه آغاز کنید تا از بارش باران جلوگیری شود. باران می تواند مشکلات زیادی را برای بیل مکانیکی و کامیون ها ایجاد کند.
فونداسیون ساختمان از اواسط اسفند آغاز شد.
بهتر است فونداسیون ساختمان را قبل از شروع تعطیلات نوروزی شروع کنید. زیرا با اجرای فونداسیون ساختمان و سایر سقف ها از بارندگی آسوده خاطر می شویم. مهلت دادن به کارگران تا پایان تابستان برای تکمیل کار نجاری اعم از لوله کشی، سقف کاذب، گچ بری و …. پس از اتمام نجاری ساختمان، بحث گرما و سرما از بین می رود و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. اکنون در پاییز می توان ساخت مجتمع مناسب را ادامه داد و به مرحله نهایی رسید.

ساخت و ساز در فصل سرد

در  علم مهندسی عمران، برای شروع ساخت و ساز در زمستان هیچ محدودیتی وجود ندارد و برای سازندگان مشکلی ایجاد نمی کند. به گفته سازندگان حرفه ای و شناخته شده، این شما هستید که با پیشنهادات اشتباه روند ساخت را به تعویق می اندازید. در صورت انجام ساخت و ساز بر اساس استانداردهای تعیین شده توسط مراجع ذیربط مشکلی در اتمام کار نخواهید داشت. درست است که نیروی کار کارگران در این دوره بیشتر است و شرایط آب و هوایی به گونه ای است که بهره وری نیروی کار کاهش می یابد. با این حال، سازندگان در مناطق سردسیر که مشکل سرما دائمی است، از روش های پیشرفته برای انجام ساخت و ساز اولیه استفاده می کنند. تا عامل سرما در روند کار آنها اختلال ایجاد نکند. بنابراین به این نتیجه می رسیم که در هر زمانی از سال می توان ساخت و ساز را به شرط رعایت مقررات ایمنی و استانداردهای بین المللی انجام داد.

درج نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =